Quem são as pessoas descartáveis no sistema escolar capitalista?
A Educação Inclusiva na sociedade do trabalho
DOI:
https://doi.org/10.18406/2359-1269v12n12025517Abstract
We seek to discuss the curriculum, its relationship with the inclusion of people with disabilities in the educational context and capitalism. For this, we chose the reflection of the practice itself to analyze the education scenario in the second decade of the 21st century and investigate the reasons why we do not advance in the proposal of a critical and inspiring curriculum for all. We want to investigate the consolidation of bourgeois domination in public schools that aims to form an army of workers and exclude disabled people from the labor market with the objective of who are the subjects that produce wealth in capital society. In addition, those who do not produce, how do we deal with them? Our hypothesis is that education serves as an instrument to capital by the formation of a precarious labor force and unable to criticize. To analyze the data we chose our practice in NAPNE for materiality and dialectics allows us to explain the inequalities and oppression by work in Brazil.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 Revista Eixos Tech

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
A Revista Eixos Tech é um periódico científico de acesso aberto e gratuito.
A submissão de artigos e demais obras de comunicação científica para a Revista Eixos Tech implica plena aceitação pelo autor e pelos coautores da política de direitos autorais abaixo:
● Autor e coautores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution, que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
● Autor e coautores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho on-line (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) após seu aceite e publicação pela Revista Eixos Tech - mantendo o reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
● Autor e coautores declaram que a obra é de autoria deles e responsabilizam-se por sua originalidade e pelas opiniões nela contidas.
● Após aceito e publicado o artigo, autor e coautores autorizam o editor a divulgar em mídias e modalidades de escolha do editor.
● O autor e os coautores resguardam os direitos autorais morais da obra publicada.