Tutorias Personalizadas e Inclusão Educacional: O impacto das Tutorias no Desenvolvimento de Alunos com Deficiência
DOI:
https://doi.org/10.18406/2359-1269v12n12025514Abstract
This work aims to present the development of the Support Center for People with Specific Needs (NAPNE) at the Federal Institute of Education, Science and Technology of the South of Minas (IFSULDEMINAS), Pouso Alegre campus. The article analyzes an intervention to improve educational and social skills of L.R.N.S. and J.R.M., students with specific needs.Through intensive tutoring, both improved their social interactions and emotional skills.The importance of NAPNE and an individualized approach to promote inclusion and academic advancement is highlighted, in addition to discussing educational policies that ensure effective inclusion.The tutorials conducted showed initial challenges and the progress achieved.The personalization of the tutorials was fundamental for the students' learning process. We also discussed how the NAPNE approach, by adopting an individualized service focused on the needs of each student, enables the academic and social advancement of these students.The article highlights the relevance of inclusive educational policies to ensure equal opportunities.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 Revista Eixos Tech

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
A Revista Eixos Tech é um periódico científico de acesso aberto e gratuito.
A submissão de artigos e demais obras de comunicação científica para a Revista Eixos Tech implica plena aceitação pelo autor e pelos coautores da política de direitos autorais abaixo:
● Autor e coautores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution, que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
● Autor e coautores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho on-line (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) após seu aceite e publicação pela Revista Eixos Tech - mantendo o reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
● Autor e coautores declaram que a obra é de autoria deles e responsabilizam-se por sua originalidade e pelas opiniões nela contidas.
● Após aceito e publicado o artigo, autor e coautores autorizam o editor a divulgar em mídias e modalidades de escolha do editor.
● O autor e os coautores resguardam os direitos autorais morais da obra publicada.