How to leverage digital asset education in Brazil?

Authors

  • Felipe Henrique de Sousa XP Inc.
  • Luiz Gustavo Antonio de Souza Universidade Federal Fluminense

DOI:

https://doi.org/10.18406/2359-1269v11n12024371

Abstract

Faced with a challenging scenario in the traditional financial market, talking about the future of currency and, consequently, of society, requires knowledge about blockchain and digital assets. It is known that technology associated with education has the power to transform nations, therefore, this article aims to analyze the leveraging mechanisms of Brazilian education regarding digital assets in order to remove any socio-geographical barriers through exploratory and a case study. The article explains the market potential, the second, understanding people's behavior, the third, seeking solutions to engage and improve the Brazilian education system and, finally, proposing a new intelligent business model through the Learn&Earn model (Appenda & Win).

Author Biographies

Felipe Henrique de Sousa, XP Inc.

Especialista em MBA Digital Business pela Universidade de São Paulo

Luiz Gustavo Antonio de Souza, Universidade Federal Fluminense

Professor do Magistério Superior da Universidade Federal Fluminense (UFF) - Campos dos Goytacazes no Curso de Graduação em Ciências Econômicas. Professor da disciplina Economia da Energia no Mestrado Profissional Gestão e Inovação na Indústria Animal na FZEA-USP. Realiza desde agosto de 2023 pós-doutorado no NIPE-UNICAMP. Membro do Conselho Fiscal da Sociedade Brasileira de Bioenergia (SBE). Participa do Comitê Local para a organização do BBEST IEA Bioenergy Conference 2024. Diretor Financeiro da Incubadora Tecnológica de Campos - TEC Incubadora com a supervisão de dois bolsistas INT4. Doutor em Economia Aplicada pela Universidade de São Paulo (ESALQ-USP) (2013). Economista registrado no CORECON-SP e formado pela Universidade Estadual de Londrina (UEL) (2007). Pesquisador do Núcleo em Estudos do Agronegócio (NEAGRO) e do Núcleo de Estudos em Economia Aplicada (NEAA) da UFF. Realizou dois Pós-doutoramentos na Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP) entre 2014 e 2017. Atuou na Academia da Força Aérea como Professor Militar e como Coordenador da Coordenadoria de Produção Científica (CPC) e Adjunto da Subdivisão de Pesquisa e Produção Científica (SPPC) da Divisão de Ensino da AFA. As principais áreas de pesquisa são: Data Science Analytics, Economia, Energia, Inovação e Administração Pública.

Published

2024-04-01

How to Cite

DE SOUSA, F. H.; ANTONIO DE SOUZA, L. G. How to leverage digital asset education in Brazil?. Revista Eixos Tech, [S. l.], v. 11, n. 1, 2024. DOI: 10.18406/2359-1269v11n12024371. Disponível em: https://eixostech.pas.ifsuldeminas.edu.br/index.php/eixostech/article/view/371. Acesso em: 22 dec. 2024.