Música e fruição em uma escola técnica
relatos de experiência
DOI:
https://doi.org/10.18406/2359-1269v12n12025518Abstract
This article presents reports from the Technical Integrated High School courses at IFSULDEMINAS - Campus Três Corações students, based on their experiences on musical projects offered by the campus within the scope of Teaching, Research and Extension, with a special focus on PwD students. Through qualitative methodology, specifically participant observation, it was possible to collect information about the relevance of musical education and practice in high school, paying particular attention to the importance of musical teaching for students with disabilities in a strictly technical institution. As result, we can observe some changes in the students behavior, as long as they give a new meaning to the austerity promoted by technical training in favor of a musical activity during their training processes. As conclusion, we note the importance of offering artistical activities in a strictly technical institution, in order to contribute to a holistic and humanized approach.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 Revista Eixos Tech

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
A Revista Eixos Tech é um periódico científico de acesso aberto e gratuito.
A submissão de artigos e demais obras de comunicação científica para a Revista Eixos Tech implica plena aceitação pelo autor e pelos coautores da política de direitos autorais abaixo:
● Autor e coautores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution, que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
● Autor e coautores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho on-line (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) após seu aceite e publicação pela Revista Eixos Tech - mantendo o reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
● Autor e coautores declaram que a obra é de autoria deles e responsabilizam-se por sua originalidade e pelas opiniões nela contidas.
● Após aceito e publicado o artigo, autor e coautores autorizam o editor a divulgar em mídias e modalidades de escolha do editor.
● O autor e os coautores resguardam os direitos autorais morais da obra publicada.