The game as a possibility to rescue mathematical language in an EJA class.
DOI:
https://doi.org/10.18406/2359-1269v11n52024455Abstract
Teaching young people and adults often presents challenges, since these students often carry traumas related to the subject of mathematics and face taboos rooted in their subconscious. It is therefore essential to adopt different teaching methodologies to ensure meaningful learning. The use of games in math classes offers advantages such as encouraging cooperation and the application of active teaching methodologies. The "Hidden Symbol" game was developed with the aim of using a playful approach to assess the learning of an E.J.A. class. The objective is to identify the level of knowledge of each student and, based on this, implement interventions to promote equity of learning in a heterogeneous class. The game proved successful in assessing learning, providing insights into the students' difficulties and improving the communication of doubts on the part of the students.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Revista Eixos Tech

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
A Revista Eixos Tech é um periódico científico de acesso aberto e gratuito.
A submissão de artigos e demais obras de comunicação científica para a Revista Eixos Tech implica plena aceitação pelo autor e pelos coautores da política de direitos autorais abaixo:
● Autor e coautores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution, que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
● Autor e coautores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho on-line (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) após seu aceite e publicação pela Revista Eixos Tech - mantendo o reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
● Autor e coautores declaram que a obra é de autoria deles e responsabilizam-se por sua originalidade e pelas opiniões nela contidas.
● Após aceito e publicado o artigo, autor e coautores autorizam o editor a divulgar em mídias e modalidades de escolha do editor.
● O autor e os coautores resguardam os direitos autorais morais da obra publicada.