A RESSIGNIFICAÇÃO DO ENSINO ATRAVÉS DAS TRENDS DO TIKTOK
UMA ANÁLISE SOBRE O PERFIL DESCOMPLICA
DOI:
https://doi.org/10.18406/2359-1269v11n42024425Abstract
In the Information Age we are increasingly connected and with young people it is no different. Thus, it is necessary to use these media in favor of education. Our objective is to verify to what extent the social network TikTok can be used to promote educational content and develop the necessary skills for learning, based on the analysis of the Descomplica profile. We used Cultural Studies and new technologies in education as a theoretical framework. And as a methodology, we opted for content analysis in order to compare the Descomplica channel on the TikTok platform and how they use this social network to share educational topics. We collected 78 videos for analysis, covering various subjects such as Portuguese, mathematics, history, chemistry, among others. And the structure of the videos ranged from dubbing, post its, dancing, challenges, etc. We realize that it is possible to re-signify teaching through Tiktok, being a support for education.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Revista Eixos Tech
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
A Revista Eixos Tech é um periódico científico de acesso aberto e gratuito.
A submissão de artigos e demais obras de comunicação científica para a Revista Eixos Tech implica plena aceitação pelo autor e pelos coautores da política de direitos autorais abaixo:
● Autor e coautores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution, que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
● Autor e coautores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho on-line (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) após seu aceite e publicação pela Revista Eixos Tech - mantendo o reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
● Autor e coautores declaram que a obra é de autoria deles e responsabilizam-se por sua originalidade e pelas opiniões nela contidas.
● Após aceito e publicado o artigo, autor e coautores autorizam o editor a divulgar em mídias e modalidades de escolha do editor.
● O autor e os coautores resguardam os direitos autorais morais da obra publicada.