NETWORK ACADEMY VERSUS NEIGHBORHOOD ACADEMY: EXPLORATION OF VALUE PROPOSITION
DOI:
https://doi.org/10.18406/2359-1269v11n32024397Abstract
This study analyzed the value propositions of two gyms, one a chain and the other a neighborhood one, in relation to customer satisfaction. Using a qualitative methodology, data was collected from online customer comments, and twelve gym employees were interviewed, including customers, instructors and managers. Three categories were created based on the main items mentioned by customers, aligned with the gyms' value propositions. Both gyms partially deliver on their value promises, highlighting distinct areas that have captivated their customers. Employees expressed satisfaction, but also suggested improvements. Differences were observed between the brands, with the network gym taking advantage of negotiations and partnerships from the headquarters, while the neighborhood gym has more freedom for innovations and strategies.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Revista Eixos Tech
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
A Revista Eixos Tech é um periódico científico de acesso aberto e gratuito.
A submissão de artigos e demais obras de comunicação científica para a Revista Eixos Tech implica plena aceitação pelo autor e pelos coautores da política de direitos autorais abaixo:
● Autor e coautores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution, que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
● Autor e coautores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho on-line (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) após seu aceite e publicação pela Revista Eixos Tech - mantendo o reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
● Autor e coautores declaram que a obra é de autoria deles e responsabilizam-se por sua originalidade e pelas opiniões nela contidas.
● Após aceito e publicado o artigo, autor e coautores autorizam o editor a divulgar em mídias e modalidades de escolha do editor.
● O autor e os coautores resguardam os direitos autorais morais da obra publicada.