Possibilidades de estudos: teoria e diversão
DOI:
https://doi.org/10.18406/2359-1269v12n22025552Abstract
The article presents a project in which second-period Computer Engineering students from the Federal Institute of Southern Minas Gerais developed an educational game inspired by the classic "Snakes and Ladders," integrating mathematical challenges to stimulate reasoning among 7th and 8th grade students in elementary school. The main objective of the game is to promote active and engaged learning through a playful and competitive approach. Methodologically, the game was designed in both physical and digital versions, using cards with challenging questions to reinforce mathematical concepts covered in the classroom. Initial results indicate an increase in motivation and participation among some students, contributing to knowledge building. However, a limitation was observed when the game was used with students outside the target audience, who had difficulty engaging with the proposal. Additionally, the material was not applied directly in the classroom, which limits the assessment of its pedagogical impact. The development of the game also contributed to the developers' training, allowing them to improve their programming skills and learn new languages.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 Revista Eixos Tech

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
A Revista Eixos Tech é um periódico científico de acesso aberto e gratuito.
A submissão de artigos e demais obras de comunicação científica para a Revista Eixos Tech implica plena aceitação pelo autor e pelos coautores da política de direitos autorais abaixo:
● Autor e coautores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution, que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
● Autor e coautores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho on-line (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) após seu aceite e publicação pela Revista Eixos Tech - mantendo o reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
● Autor e coautores declaram que a obra é de autoria deles e responsabilizam-se por sua originalidade e pelas opiniões nela contidas.
● Após aceito e publicado o artigo, autor e coautores autorizam o editor a divulgar em mídias e modalidades de escolha do editor.
● O autor e os coautores resguardam os direitos autorais morais da obra publicada.