Educação e redes sociais: experiências com a divulgação da temática socioemocional pelo Instagram do Instituto Ayrton Senna no contexto da pandemia
DOI:
https://doi.org/10.18406/2359-1269v11n42024426Abstract
The public debate on socio-emotional development as a fundamental part of education has gained strength in recent years. In this sense, it is worth considering relevant landmarks on the subject, such as the National Curricular Common Base (BNCC) and its contributions to the view of full student training based on practical, cognitive and socio-emotional development. The theme even gained new light after the pandemic, when the importance of looking at education in its entirety became more evident. With this view, we seek to understand the production of content on the subject from the analysis of the Instagram profile of the Ayrton Senna Institute, which works directly with the theme. The research sought to understand how social networks can be used as spaces for dialogue on issues related to education, creating tools for the dissemination of information and collective construction of knowledge on the subject of socio-emotional skills in crisis contexts. Thus, trends and strategies for adapting the content to the lived context were identified.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Revista Eixos Tech
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
A Revista Eixos Tech é um periódico científico de acesso aberto e gratuito.
A submissão de artigos e demais obras de comunicação científica para a Revista Eixos Tech implica plena aceitação pelo autor e pelos coautores da política de direitos autorais abaixo:
● Autor e coautores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution, que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
● Autor e coautores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho on-line (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) após seu aceite e publicação pela Revista Eixos Tech - mantendo o reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
● Autor e coautores declaram que a obra é de autoria deles e responsabilizam-se por sua originalidade e pelas opiniões nela contidas.
● Após aceito e publicado o artigo, autor e coautores autorizam o editor a divulgar em mídias e modalidades de escolha do editor.
● O autor e os coautores resguardam os direitos autorais morais da obra publicada.